broj 167 / veljača 2009.

uvodnik

info Uvodnik

Zona sumraka za malodušne

U jeku crnih prognoza započeli smo niz razgovora s onim ljudima ICT industrije koji su, do sada, svojim rezultatima pokazali da vladaju stručnim, poslovnim i organizatorskim sposobnostima te ih znaju primijeniti. Njihovi odgovori na pitanja naše redakcije pokazuju da su itekako svjesni krize, ali i vrlo odlučni da je prevladaju i okrenu u korist tvrtkama kojima su na čelu. Kako to namjeravaju, naći ćete u prilogu: 2008/2009. – procjene vodećih

informatičke teme i dileme

svjetska kriza

IT i kriza izbliza

Dilema: Da li je svjetska kriza prvenstveno prijetnja za IT industriju ili to može biti i prilika za IT? PRIJETNJA: nije teško zaključiti da će u kriznim vremenima kod mnogih u žarištu biti rezanje troškova (cost cutting). Tipični financijski direktor (CFO) će na osnovi A-B-C analize utvrditi najveće troškovne stavke koje može „kresati” i onda bez milosti izmijeniti budžete. Kada CFO „izmijeni budžet”, i vrapci na krovu znaju da je to uvijek nadolje, gdje IT prolazi u pravilu najgore!

istraživanje

Raste zanimanje svjetskih ulagača za IT tržišta u regiji Adriatic

Skromno po vrijednosti ali velike mogućnosti rasta

U 2007. godini vrijednost IT tržišta u zemljama regije Adriatic dosegla je 3,53 milijarde dolara. U odnosu na 2006. godinu, vrijednost izdataka na računala i ostali hardver, softver i IT usluge je porasla za 23,3 posto izraženo u dolarima, odnosno 12,5 posto iskazano u lokalnim valutama.

Očekivanja ICT branše

2008/2009. - procjene vodećih

Što poduzeti u teškim vremenima? Možemo očajavati, uvoditi mjere štednje, razmišljati o promjeni djelatnosti, otpuštati suradnike... No, to znači: očajavanjem otvoriti vrata porazu, štednjom smanjiti kompetencije i proizvodne mogućnosti, zanemariti ono u čemu smo najbolji, prepuštati vrijedne i kvalitetne stručnjake konkurenciji...

najava

8. konferencija o elektroničkom poslovanjuOčekujemo

e-biz2009 - Opatija 30. 03. - 01. 04. 2009.

Strateški cilj EU je prijelaz na informatičko društvo i uvođenje e-privrede do 2010.g. Trenutno se ostvaruje kroz realizaciju desetgodišnjeg projekta i akcijskog plana „e-Europe 2010”. U sklopu prilagođavanja EU, Hrvatska je uspješno odradila prilagodbe (pa je nedavno uspješno zatvoreno Poglavlje 10 „Informacijsko društvo”) i usvojila je strategiju „e-Hrvatska 2007.-2010.” Tim povodom organiziramo tradicionalnu 8. konferenciju e-biz2009 o elektroničkom poslovanju u Opatiji od 30. 03.-01. 04. 2009. Konferencija pokriva elektroničko poslovanje: od zakonskih okvira, prakse u EU i regionalno, situ

tema broja: poslovna izvrsnost

Poslovna izvrsnost - uvodni članak u temu

Poslovna izvrsnost u teoriji i praksi

Još početkom prošle godine malo je tko mogao predvidjeti razmjere svjetske financijske krize koja je umnogome obilježila svjetska gospodarska kretanja. Početak nove godine donosi nam strepnju, najave novih otkaza, restriktivna predviđanja očekivanih prihoda. Veliki broj menadžera najavljuje početak značajnih promjena u poslovanju, restrukturiranju, konsolidacijama i slično. Déjà vu? Ponovno sve nalikuje pripremama za protupožarnu sezonu u kojoj se po tko zna koji puta pripremamo za gašenje pojedinačnih požara, ne razmišljajući pri tome o uzrocima pojave tih požara, a još manje o načinima nj

učinkovito do zadanih ciljeva

Na putu do izvrsnosti

Organizacije općenito teže većoj učinkovitosti kako bi što brže, jednostavnije i jeftinije ostvarile zadane ciljeve. Ako se radi o profitnim organizacijama, tada je potrebno kupcima pokazati sve svoje prednosti, a posebice kvalitetu proizvoda i/ili usluge te sigurnost i pouzdanost dugoročnog odnosa. Ako se radi o neprofitnim organizacijama ili javnoj upravi, tada je javnost posebno zainteresirana za učinkovito raspolaganje sredstvima i kvalitetu u obavljanju posla svake od tih ustanova.

informatičko obrazovanje

Proces školovanja klijenta daleko je najvažniji čimbenik za uspješnu implementaciju IS-a / 2

Više lica certifikacije korisnika

Kada je riječ o poslovnom svijetu ne govorimo o formalnom školovanju, niti o minimumu, već o prosjeku potrebnog znanja. Prosjek je uvijek bio oko 75% točno riješenih pitanja na testovima. To je očekivani postotak i u velikoj večini slučajeva predstavlja onaj kompromis u količini znanja koji informatičke tvrtke zahtijevaju u radu sa svojim softverom a korisnici mogu naučiti u određenom roku.

osvrti

KOM 2008

Komunikacija je složena, ali neizbježna

Još 1. srpnja 2008. stupio je na snagu Zakon o elektroničkim komunikacijama kojim je ustanovljena Hrvatska agencija za poštu i elektroničke komunikacije. Iako već u prvom kvartalu 2009. treba obznaniti novu strategiju na području širokopojasnog Interneta, koja će ne samo doprinijeti čistom povećanju broja priključaka već i kvaliteti usluge, do danas se nije konstituiralo sedmeročlano Vijeće, koje upravlja njezinim radom.

birotrend

Zlatna pravila uspješnog ulaganjaU

Upravljanje imovinom

U prošla smo dva broja potanko objasnili što su dionice te kako se njima trguje na uređenim tržištima, to jest burzama, te načine upravljanja individualnim portfeljem. U ovom ćemo broju pokušati pružiti nekoliko glavnih pravila uspješnog ulaganja.

Putovanjem protiv stresa

London u 2 dana

London je svakako jedna od najljepših prijestolnica Evrope. Iznenadit će Vas svojim tisuću godina starim građevinama, izuzetno ljubaznim ljudima, načinom života i sačuvanom tradicijom, ali i novom, svugdje prisutnom, tehnologijom. Zapanjuje organizacija, red i čistoća, iako gotovo da nema kanti za smeće (u koje je IRA nekoć postavljala bombe), pa su se naučili živjeti bez njih.

Istraživanje

Koliko radnog vremena ode u dim?

90% pušača puši na radnom mjestu - 77% pušača na cigarete dnevno troši do pola sata, a 17% i do sat vremena. Nepušači na pauzama od rada provedu jednako vremena kao i pušači. 68% nepušača smatra kako novi zakon o zabrani pušenja donosi promjene vezane za pušenje na radnom mjestu, a isto misli samo 26% pušača.

eGovernment

Ostvarenje zacrtane strategije

Razvoj širokopojasnog pristupa Internetu u Republici Hrvatskoj

Prema usporednom izvještaju nezavisne konzultantske kuće Cullen International o tržištima elektroničkih komunikacija i informacijskog društva zemalja Jugoistočne Europe, iz siječnja 2008. godine, Hrvatska je s postotkom od 8,71 posto gustoće korisnika širokopojasnih priključaka Internetu u odnosu na broj stanovnika bila vodeća zemlja u Jugoistočnoj Europi.