Nismo najjeftiniji, ali kupac uvijek dobiva ono što želi.

Vip (pristup) Data

Kada informatička tvrtka iza sebe ima 30 godina uspješnog poslovanja i razvoja a da svoju osnivačku zamisao pritom ne mijenja onako „kako vjetar puše” na tržištu, već je stalno razvija i nadograđuje, s velikom se sigurnošću može zaključiti da imate posla sa sposobnom upravom i solidnom organizacijom
Nikada nismo rješenja dovršavali tek tako, samo da bismo ih što prije isporučili. Zato su svi klijenti zadovoljni našom uslugom i, otkad tvrtka postoji, malo kojeg smo izgubili.
Razgovaramo s mladim direktorom Franom Gornikom, koji u trenutku osnivanja Vip Date još nije krenuo u prvi razred osnovne škole. No već poslije prvih rečenica postaje jasno da se u potpunosti poistovjetio s tvrtkom, kao da je u njoj od samoga početka.


Fran Gornik: Tvrtka Vip Data osnovana je 1977. godine što znači da smo prošle godine proslavili 30 godina njezina postojanja. Tvrtku je osnovao gospodin Jakov Bienenfeld a njezina je osnovna djelatnost bila obrada podataka bušenim karticama i ostalim tada poznatim tehnologijama jer informatička djelatnost kakvu danas poznajemo tada nije postojala.

Postotak uspješnosti? Slobodno možemo reći da nismo imali ni jedan promašaj. Čak ni kod vrlo zahtjevnih i posebnih zadataka. Jedan od takvih većih projekata bio je popis stanovništva 1990. godine za područje bivše države. Cijeli je posao bio u našoj organizaciji i uspješno je obavljen. Radili smo i projekt Kuponske privatizacije za hrvatske branitelje itd. Ukratko, niti jedan od projekata koje smo radili nije ostao nedovršen. No, mnoge smo projekte i odbili, ako smo smatrali da ih ne možemo kvalitetno odraditi.

Naš je stav da se moramo usredotočiti na ono što radimo, da se prevelikom širinom doista gubi na kvaliteti. Vidio sam to u praksi kada smo unutar naše tvrtke otvarali nove djelatnosti.  Tada se uzimaju nove snage, a posljedica je da ljudi koji su već ovdje i rade svoj posao, najviše trpe dok prenose svoja iskustva na novu ekipu.
Dakle, od samog osnivanja bili smo usredotočeni na obradu podataka za velike komitente u tadašnjoj državi. U prvo vrijeme bušenjem kartica, zatim magnetskim trakama ali uz neprestalan razvoj i praćenje  tadašnjih tehnologija. Posao se širio, a sljedeći ključni korak napravili smo 90-ih kada smo počeli surađivati s Diners Club Adriaticom. Izgradili smo potpunu IT podršku za njihovo poslovanje, a suradnju nastavljamo i danas. Bio je to ključan događaj, prekretnica, koja je definirala daljnji razvoj tvrtke.

Za potrebe Generalturista smo krenuli u izradu softvera s cjelovitom podrškom za turizam, tj. za rezervacijski sustav, financije, web prodaju, subagentsku prodaju, avio karte i ostalo. Također smo za manje agencije razvili pristupačniji i jednostavniji softver baziran na modularnom principu.

Otvorili smo područje web developmenta, web aplikacija, web sajtova, dakle potpunu IT podršku putem web tehnologija. Na tom području smo razvili specijalizirana rješenja za online booking, e-commerce, content management i mnoge druge aplikacije. Također smo se profilirali na području dizajna i izrade multimedijalnih rješenja. U zadnje vrijeme dobili smo više desetaka nagrada za kvalitetu i inovativost web rješenja.

Prije pet godina osnovali smo sektor koji se bavi razvojem softvera za skeniranje, pohranu i pretragu papirnatih dokumenata. Isprva je to bilo optičko čitanje, indeksiranje, a kasnije softveri integrirani u poslovne procese pokrivene IT rješenjima.

To je približna kronologija tehničkog razvoja Vip Date. Danas brojimo četrdesetak zaposlenih od kojih je 30 programera, ljudi posvećenih isključivo razvoju softvera. Ne bavimo se prodajom tuđih rješenja, nudimo samo vlastita rješenja po mjeri. Nikad nismo korisniku nudili postojeći proizvod već smo se uvijek ravnali prema njegovim potrebama.

Početna zamisao osnivača Vip Date nikada se nije mijenjala. Mi smo, sukladno razvoju tehnologija i potreba korisnika, sudjelovali u njihovom razvoju. Nas su uvijek usmjeravale potrebe naših partnera, uvijek smo nastojali njihove želje ispuniti u što bržem roku s time da nam je težište uvijek bilo na kvaliteti. Nikada nismo rješenja dovršavali tek tako, samo da bismo ih se riješili. Stoga su našom uslugom zadovoljni svi klijenti i, otkad tvrtka postoji, malo kojeg smo izgubili.

Novi proizvodi? Željeli bismo postaviti standard za turističke agencije srednje veličine na području regije. Zamišljamo to tako da one međusobno dijele informatičke kapacitete te da se svi vrte na istoj platformi. Time bi umanjili svoje troškove a istodobno postali puno jači u konkurenciji s velikim agencijama.
Ukoliko se naš partner širio s poslom mi smo ga uvijek nastojali podržati u njegovu novom segmentu čime smo zapravo širili i svoje horizonte. A to nam mnogo znači jer nikada ne smiješ zastati u razvoju: čim staneš na loptu konkurencija te pregazi, stagnacija je danas zapravo propadanje. Zahvaljujući takvom odnosu s korisnicima, do novih smo poslova često dolazili njihovom preporukom, koje smo stvorili u gospodarstvu, na tržištu. Kada se javljamo na natječaj, uvijek smo konkurentni, jer naša je kvaliteta bila za crticu viša od drugih.


Pomanjkanje kadrova?
Pogađa nas kao i sve druge, ali mi ovdje imamo ljude koji su privrženi tvrtki i s njom su od samoga početka. No, danas je nužno uzimati mlade ljude koji su u stanju pratiti razvoj i promjene informatičke tehnologije. Dakako da uvijek ima fluktuacije zbog najrazličitijih razloga no mogu se pohvaliti da to nikada nije bilo u kritičnim razmjerima.
Uvjeti rada u Vip Dati jako su dobri, počevši od radnog prostora, prijateljske i neformalne atmosfere do različitih pogodnosti. Ovdje ne postoji neki strogi režim, osjećamo se kao jedna velika obitelj.
Ljudima nudimo mogućnost dodatne izobrazbe, svatko se može, na trošak tvrtke, školovati koliko god želi uz uvjet da polaže ispite. U suprotnom sâm mora platiti troškove školovanja.

Dakako, usprkos tome događa se da ljudi rade pet godina i, kad nauče posao, otvore vlastitu tvrtku. Neki uspiju a neki vide da ne ide, pa se vrate. No ovdje svakako ima ljudi na koje se možemo osloniti, koji su dugo s nama, kojima je stalo: oni su „stupovi” tvrtke. Osobno vjerujem da je najveća vrijednost u tom prijateljskom odnosu između djelatnika koji doživljavaju tvrtku kao svoju i nas koji ju vodimo.


Najveći problem?
Bojimo li se konkurencije? Čovjek koji se boji konkurencije, bolje da i ne kreće u posao. Konkurencija je potrebna, prisiljava te da radiš bolje.

Na području turizma, odnosno agencijskog softvera, konkurecije gotovo i nemamo. U toj djelatnosti svaki je proizvod krojen po mjeri, možete promatrati dvije agencije koje imaju isti poslovni proces a ipak ga rade na potpuno drugačiji način. Mi smo tu u velikoj prednosti  jer dobro poznajemo turističko poslovanje pa bez poteškoća možemo odabrati najbolje rješenje.

Što se kartičarstva tiče imamo jakih konkurenata, ali to je u granicama poštenog natjecanja.
U našem poslu to je vrijeme. Informatička tehnologija vrlo je propulzivna,  mora se temeljito ali brzo raditi da bi se proizvod mogao isporučiti na vrijeme. Kada dva čovjeka pošalješ na izobrazbu, izgubio si dva tjedna u poslu. To poskupljuje proizvod ali mi imamo sreću da radimo s doista kvalitetnim partnerima koji trebaju i u stanju su platiti uslugu u kojoj su sadržana sva ta ulaganja u znanja, u primanja, u tehnologiju i ostalo.


Zasićenost i skučenost hrvatskog tržišta?
Moram naglasiti da smo, kada je u pitanju kartičarstvo, osim u Hrvatskoj prisutni i u regiji te radimo softver za Diners Club Slovenije, Bugarske, Rumunjske, Mađarske, BiH, Srbije i  Makedonije. Možemo najaviti da za sljedeću godinu planiramo širenje i na području turizma pa sada ulažemo dosta velike napore u lokalizirane inačice softvera za zemlje regije.


Hoće li nas tržište prisiliti na neki oblik partnerstva?
Nismo razmišljali ni o kakvoj  posebnoj varijanti. Ali, siguran sam da će u sljedećih 5-7 godina manje tvrtke nestati s tržšta jer se jednostavno neće moći boriti sa srednjima i velikima. Teško im je pratiti nagli razvoj tehnologije i tempo kojeg nameću veliki. Činjenica je da veliki proizvođači softvera  u okviru svojih rješenja nude praktički sve što je potrebno prosječnom korisniku, tako da za male ostaje sve manji i manji dio kolača na tržištu.

Što se nas tiče, imamo sreću da smo zaista odabrali one segmente ponude koji nisu toliko prisutni kod konkurencije. Mi, u stvari, i nemamo konkurencije na području softvera za turizam, a što se tiče kartičarstva, osim nas niti jedna druga tvrtka ne pruža cjelovit zaokružen program IT usluga za kartičarstvo. Na tom području imamo jako dobar položaj ali svjesni smo da se ne smijemo opustiti.
Stoga, ako razmišljam o nekim spajanjima, to bi prije svega bilo preuzimanje nekih manjih tvrtki koje se bave turizmom, no prvenstveno zbog dobivanja dobrih kadrova. Danas nije dovoljno pronaći dobrog IT stručnjaka. Da bi mogao napraviti kvalitetan softver, čovjek mora  poznavati i poslovne procese korisnika. Danas su i kupci mnogo oprezniji, oni vide da se tržište razvija i zahtijevaju intenzivnu podršku kroz IT tehnologiju. I dok se prije mogao sklopiti ugovor na 5 i 7 godina, uspjehom se danas smatra i trogodišnji ugovor.


Jesu li našim kupcima potrebni vanjski konzultanti?
Nisu, jer mi u našu isporuku i uslugu već uključujemo i taj dio. Mi naprosto dovoljno dobro poznajemo one poslovne procese koje pokrivamo, tako da nam konzultanti nisu potrebni niti mogu pomoći. Mi nudimo i tu uslugu, u okviru naše ponude, ali dakako, ako kupac želi uključiti i treću stranu mi se tome ne protivimo. No, ako dobavljaču treba treća strana da bi isporučio softver onda on nije kreator, već samo prevoditelj. A mi smo tvrtka koja sama iznalazi rješenja.


Prodajemo li proizvode „s police”?
Ako smo ikada mislili da to možemo brzo smo se razuvjerili. Uzmite tri velike turističke agencije i vidjet ćete koliko su različite. Svaka radi na svoj način, turizam je toliko širok, možete se baviti putovanjima, kongresima, čarterom... mnogo je segmenata unutar turizma koji su toliko različiti od tvrtke do tvrtke da uvijek moramo krojiti softver prema specifičnim zahtjevima. Što je kupac veći i zahtjevniji to je i količina prilagodbi veća i oduzima više vremena.

Zbog toga nismo najjeftiniji, ali kupac uvijek dobije ono što želi.

.................................................................................................

NAŠA LEPEZA SOFTVERSKIH RJEŠENJA I USLUGA
e-commerce proizvodi
za prodaju proizvoda i usluga putem Interneta.
Katalog proizvoda Vaše tvrtke može se nalaziti na Internetu, kako bi ga kupci mogli pregledati i proučiti na vašim Internet stranicama te naručiti odabrane proizvode. Na većini e-commerce stranica kupcima je omogućeno plaćanje kreditnim karticama.Na takvim stranicama nalaze se obrasci, kojima se te informacije prikupljaju, te prenose sigurnim vezama (SSL) putem Interneta. Nakon što primi informacije o kreditnoj kartici, softver ih provjerava bez potrebe za ljudskom intervencijom.

VIP-DATA ima dugogodišnje iskustvo u izradi e-commerce rješenja, uključujući B2B i B2C e-commerce. Uz to iskustvo, mi posjedujemo i znanje potrebno za potpuni razvoj e-commercea, prilagođenog bilo kojem obliku poslovanja. Mogućnosti naših rješenja:

- održavanje i predstavljanje kataloga proizvoda neograničene veličine, podijeljenog u neograničeni broj kategorija
- katalog proizvoda s dinamičnom bazom podataka za proizvode koje prodajete
- „košarica” koju kupci koriste za odabiranje željenih proizvoda s vaših stranica
- formulari koji kupcu omogućuju siguran način davanja podataka o sebi i svojoj kreditnoj kartici
- baza podataka s mogućnošću čuvanja neograničenog broja podataka o kupcima
- sustav obrade narudžbi koji se može potpuno integrirati u bilo koji vaš postojeći sustav, ili sustav vaših poslovnih partnera
- pretraživač

dotSHOP
dotSHOP je cjelovito programsko rješenje za prezentaciju i prodaju proizvoda putem Interneta koje se na jednostavan način može prilagoditi specifičnim potrebama korisnika. dotSHOP rješenje  sadrži: po mjeri izrađen katalog proizvoda, košaricu, administrativni modul, modul za izvještaje...

Ključne prednosti dotSHOP-a su jednostavno sučelje kojim se može koristiti svaka osoba s osnovnim poznavanjem rada na računalu te modularnost i prilagodljivost – sve funkcije programskog paketa moguće je prilagoditi potrebama klijenta.
 
Upravljanje dokumentima
Slijedeći postojeće svjetske trendove, koristeći najnovije tehnologije, VIP-DATA vam omogućuje brz i pristupačan način obrade velikih količina podataka, pohranjenih na papiru. Nudimo vam:

- optičko prepoznavanje teksta (OCR, ICR)
- arhiviranje dokumenata
- izradu aplikacija za pretraživanje
- zaštitu arhiva

Skeniranje dokumenata moguće je do veličine papira A3, a izvodi se na skenerima poznate američke tvrtke BELL & HOWELL, kojoj je VIP-DATA ujedno i generalni predstavnik za Hrvatsku. Brzina skeniranja je vrlo velika, tako da je moguće obraditi više od 30.000 dokumenata dnevno. Također, skenirane dokumente možemo vam pohraniti na bilo koji digitalni medij, kao i izraditi aplikacije za brzo pretraživanje, analizu i kontrolu dokumenata, s mogućnošću tiskanja. Aplikacije su potpuno prilagođene vašim zahtjevima, što poboljšava pristup pohranjenim podacima.

eArchive
Rješenje za upravljanje i pohranu vaših računa, izvještaja i ostalih dokumenata. Digitalni oblik e-archive omogućuje primjenu dokumenata u svim elektronskim poslovnim transakcijama, slanje putem e-maila, korištenje dokumenata na Internetu...
 
USLUGE

Web dizajn
VIP-DATA je tvrtka čiji je vizualni izričaj prepoznatljiv kao inovativan, pokretački element svih njezinih rješenja. On je multidisciplinaran, otvoren pojedinačnim stilovima i timskim iskustvima, a sve u službi ostvarenja ciljeva projekata.
Web stranice dizajnirane od strane Vip-Date pristupačne su i atraktivne, te kao takve posjetiteljima omogućuju osobit doživljaj u kojem je vizualna ljepota uvjet, a funkcionalnost cilj.
U vizualnom oblikovanju, dizajnerski tim Vip-Date uvijek ima jedan osnovni cilj – svojim inovativnim, dojmljivim i funkcionalnim rješenjima nastalim na temelju svježih ideja, novih medija i novih tehnologija na najbolji mogući način promicati proizvode i usluge klijenata.

Multimedija
Optimalne kombinacije elemenata koji stvaraju jedinstveni svijet elektroničkih doživljaja izazov su u kojem VIP-DATA vidi mogućnost potpunog iskorištavanja kapaciteta ljudske percepcije.

Izrađujemo:
- Flash animacije – od jednostavnih do vrlo složenih rješenja, ovisno o potrebama klijenata
- Multimedijalne CD-ROM-ove
- Panoramske 360° fotografije
- Interaktivne karte
- Virtualne šetnje

Savjetovanje
VIP-DATA zna da je u informatičkom dobu pravovremena informacija najtraženija roba i zbog toga svojim partnerima pruža potporu u svim fazama poslovanja – od idejnih rješenja, preko projektiranja i razvoja pa sve do konačnog ostvarenja projekata.
Svojim idejama, rješenjima i profesionalnim savjetima VIP-DATA je u mogućnosti aktivno sudjelovati u projektiranju novih i unapređenju postojećih informatičkih sustava. Konzultantske usluge uključuju:
- Detaljne analize tržišta
- Analize i prijedloge unapređenja postojećih sustava i infrastrukture (online i offline)
- Savjetovanje pri nabavi i izboru novih hardverskih i softverskih platformi
- Prijedloge rješavanja problema vezanih uz konfiguraciju i optimizaciju poslovnih procesa vezanih uz informatiku
- Izradu kratkoročnih i dugoročnih planova vezanih uz informatičke sustave

Ispis i kuvertiranje
Za potrebe svojih klijenata VIP-DATA je u mogućnosti načiniti čitav poslovni ciklus vezan uz štampanje i kuvertiranje dokumenata u optimalnim financijskim okvirima.
Ispis dokumenata izvediv je kao dio A4 stranice, jedna A4 stranica ili full duplex A4 format. Također je izvediv ispis računa s obrascem. Kapacitet je do dokumenata dnevno.
Podatke za ispis na obrascima VIP-DATA može preuzeti u bilo kojem dogovorenom formatu (Access, Excell, TXT datoteka i slično) i mediju (e-mail, CD, DVD i slično).
Dokumenti i/ili računi automatski se kuvertiraju, najčešće u standardne kuverte American A4 ili B4 formata, no moguće je koristiti i druge standardne formate. Pakiranje se može vršiti u kuverte s predštampanim logotipovima i/ili tekstom koje dostavlja klijent ili ih prema njegovim uputama izrađuje VIP-DATA. Uz dokument i/ili račun mogu se kuvertirati i dodatni propagandni materijali.
Za distribuciju upakiranih kuverata VIP-DATA nudi dvije mogućnosti: izravno slanje putem pošte na adrese korisnika ili predaja kuverata osobi određenoj od strane klijenta.

Softverska rješenja za turizam
Vip Data je znanjem, rješenjima, referencijama te u dokazanim rješenjima, nesumnjivo vodeća informatička tvrtka u Hrvatskoj za potrebe turizma. Naš softver pokriva potpuni raspon turističkih usluga za veće i srednje agencije, odnosno sve segmente njihova poslovnog procesa. O kvaliteti aplikacija govori npr. činjenica da do sada nikada nismo imali slučaj pogrešnog bukinga.
Pod izvjesnim uvjetima, elementi našeg softvera mogu se primijeniti i na manje agencije.

proTravel
Aplikacija proTravel sastoji se od više modula, koja pokriva sve segmente poslovanja putničke agencije a namijenjena je srednjim i većim putničkim agencijama.
Moduli pokrivaju definiranje ponude, kalkulaciju cijena, izdavanje kataloga, praćenje zakupa i prodaje kapaciteta, blagajničko poslovanje, statističke izvještaje, prodaju putem Interneta. Moduli su u potpunosti međusobno integrirani i zasnovani na Microsoft dotNet tehnologiji.
ProTravel aplikaciju moguće je u potpunosti prilagođavati potrebama klijenata odabirom odgovarajućih modula. Također je moguće unutar više skupina modula odabrati samo pojedine segmente.

Moduli koje sustav podržava
- Hotelski smještaj - Osiguranje                   
- Privatni smještaj - Vize
- Aranžman s prijevozom - Yacht charter
- Daleka putovanja - Pristojbe
- Prijevoz - Ulaznice
- Grupe - Blagajna
- Avio karte - Fakturiranje
- Izvještaji - Ulazni računi

Poslovni procesi koje pokriva aplikacija u potpunosti su automatizirani i omogućuju brz i učinkovit rad. Aplikacija radi s neograničenim brojem poslovnica i podržava web online booking i naplatu.
 

dotTravel i dotCharter
dotTravel ima iznimno pregledno i logično sučelje, i jednostavan je za korištenje. Korisnik aplikacije sam određuje koje su mu informacije na stranicama bitne, a koje nisu te u postavkama aplikacije sam izrađuje obrasce za prikaz smještajnih objekata, jedinica, usluga, doplata i odredišta, kao i na kojim sve jezicima želi prikazati te informacije.
Nakon što korisnik definira kriterije, kroz modul „Ured” vrši unos podataka, izrađuje cjenike, unosi slike i sve ostale elemente potrebne za kvalitetan prikaz smještaja i usluge. Kroz isti se modul prate upiti i rezervacije klijenata i vodi se history svakog pojedinog kupca.
Zahvaljujući automatskom ažuriranju podataka, prikaz raspoloživosti kapaciteta je uvijek realan te je time omogućeno online bookiranje smještaja u stvarnom vremenu s mogućnošću trenutne uplate rezervacije putem kreditnih kartica.

dotCharter aplikacija radi po istom načelu kao i dotTravel, s time da je terminologijom i funkcionalnošću prilagođena potrebama čarter agencija.

bizTravel
Softversko rješenje pod imenom bizTravel izrađeno je za potrebe praćenja službenih putovanja, u svrhu optimizacije putnih i svih ostalih troškova u vezi sa službenim putovanjima, uključujući prijevoz, smještaj i dnevnice.
Aplikacija podržava cjelokupni proces unosa, odobravanja, likvidature i isplate putnih naloga te sustav praćenja i izvještavanja. 

Značajke bizTravel aplikacije:
- automatizira rad s putnim nalozima i pokriva cjelokupan postupak: od izrade zahtjeva za 
  putovanjem preko odobravanja zahtjeva do isplate troškova i zatvaranja putnog naloga
- olakšava nadzor i praćenje troškova službenih putovanja kroz mnogobrojne izvještaje
- softver se povezuje s informatičkim sustavom putničke agencije čime je omogućena nabava  
  turističkih usluga u najkraćem mogućem roku
- povezivanje olakšava komunikaciju  i omogućuje nabavu turističkih usluga u najkraćem
  mogućem roku

CaRS
Aplikacija je namijenjena praćenju Rent a Car poslovanja u svim njegovim segmentima. Podržava rad s modulima kao što su definiranje i praćenje flote, izrada cjenika (low, mid i high season), rezervacije, praćenje šteta, amortizacija vozila, crne liste, izdavanje ugovora o najmu, karton vozila, kretanja vozila, naplata, fakturiranje, izvještaji. Aplikacija radi s neograničenim brojem poslovnica i podržava web online booking i naplatu.

dotMAP
Softversko rješenje za interaktivnu prezentaciju zemljopisnih područja, online prikaz lokacija i objekata na zemljopisnim kartama i njihovim povezivanjem s dodatnim sadržajima.

Značajke rješenja:
- modularni dizajn omogućuje laganu integraciju u postojeće web sadržaje
- podrška za višejezičnost (više jezika)
- aplikacija je izrađena u Macromedia Flash tehnologiji koju podržavaju svi preglednici i neovisna je o platformi
- stupanj interakcije s korisnikom u potpunosti se može prilagoditi
- administrativni modul omogućuje jednostavno dodavanje i promjenu sadržaja na karti
- veličinom od samo 15 Kb u potpunosti je prilagođena webu
- preglednost – zumiranje i pomicanje po karti, uključivanje/isključivanje topografskih simbola
- interaktivnost – različiti elementi na karti mogu biti povezani s drugim sadržajima