Predstavljen novi koncept Minhenskog ICT sajma Systems

“discuss & discover”

Kada je u jesen protekle godine nakon gotovo četiri desetljeća održavanja Minhenski informatički sajam SYSTEMS (od njemačkih novinara prozvan i Velika Dama) zatvorio svoja vrata, njegovi su organizatori za 2009. najavili jedan sasvim drugačiji događaj. Tri mjeseca poslije obznanjen je posve novi poslovni koncept nazvan „discuss & discover”.
Umjesto uobičajenog i očekivanog sajmišnog okruženja, organizatori, Munich Trade Fairs International Group (MMI), osmislili su cjelokupni događaj kao „modularnu platformu okrenutu dijalogu nudeći jedinstvenu, prodajno-orijentiranu manifestaciju s mogućnošću ostvarivanja novih kontakata.” Ova vizija objedinit će tematski orijentirani izložbeni dio, korporacijska događanja, Systems 2009konferenciju jednakog naziva „discus&discover”, javne forume te različita društvena događanja usklađena s online mogućnostima koje nam omogućuje Web 2.0 tehnologija. Sam događaj najavljen je za dosad uobičajeni termin održavanja Minhenskog IT sajma: 20.-22. listopada, što je kraće nego dosadašnji sajmovi ali u trendu sa skraćivanjem održavanja sličnih manifestacija.

Osim novog imena, događaj je dobio i slogan „beyond bits & bytes” (onkraj bitova i bajtova), a zamišljen je kao mjesto okupljanja (forum) gdje će donositelji odluka iz tehnološkog i poslovnog svijeta, razvijači iz komercijalnog, istraživačkog i znanstvenog sektora te stručnjaci iz političkog i društveno-socijalnog okruženja prilagoditi svoje strategije budućim IT trendovima te ih aktivno prilagođavati. Ove različite ciljne skupine povezuju dvije niti: njihova zainteresiranost za najnovija industrijska dostignuća te njihova stručnost u donošenju odluka. Sudionici foruma trebali bi pokrenuti raspravu i dati odgovore na neka strateška pitanja kao što su:
- kako danas moderna informatička tehnologija unapređuje svakodnevni rad i život?
- što moramo učiniti kako bi nas IT učinio fleksibilnijim, pokretljivijim, kreativnijim i sigurnijim?
- kako će se IT uklopiti u naše radne i životne procese budućnosti?

Ne postoji alternativa ovakvom sajmu kada se trebaju ostvariti konkretne poslovne aktivnosti i drugi relevantni poslovni čimbenici
Ovakva formula sajma je jednostavna: budući da je jasno da će pokretači ulaganja u idućem razdoblju biti upravo IT tehnologije, strateškim odlukama o primjeni tehnologija predstavljenih na sajmu preobrazit će se poslovni procesi i dobiti kompetitivna prednost u odnosu na konkurenciju, ali i omogućiti uspješniji i kreativniji rad i svakodnevni život. Stoga organizatori smatraju da je nova koncepcija primamljiva kako proizvođačima tako i prodaji i davateljima usluga te znanstvenim i istraživačkim organizacijama – ukratko, cjelokupnoj industriji.

Formu „discuss & discover” trebao bi strukturirati teme informatičkih i komunikacijskih tehnologija drugačije nego što su to tradicionalni IT sajmovi činili desetljećima. Umjesto uobičajenog izložbenog prostora na kojima se izlažu proizvodi u skladu s konvencionalnim kategorijama, ovaj će događaj ponuditi tri tematske cjeline: „Mobility & Collaboration”, „Infrastructure & Security” te „IT as a Service”. Organizatori tvrde da će cjeline prvenstveno biti mjesto novih poslovnih mogućnosti, a nikako ne izlaganje tehnologije koja bi sama sebi bila svrha. Sudionicima (bivšim „izlagačima”) nude različite alternative učešća, od izlaganja u jednom od tematskih izložbenih sektora ili paviljona, sudjelovanju u korporacijskim događanjima u obliku rezerviranja prostora (company lounge) s istaknutim marketinškim i proizvodnim paletama, sponzoriranja konferencije ili društvenih događanja, predavanja na javnim forumima i sudjelovanju u online aktivnostima prije, poslije i za vrijeme sajma.

I dosad su organizatori pokušavali pronaći drugačije oblike izlaganja uvodeći svake godine nešto novo: jednom su to bili „vođeni obilasci”, namijenjeni posjetiteljima s malo vremena, sa željom da ih se na najbolji mogući način upozna s ciljanom skupinom izlagača, i radionice namijenjene dodatnom obrazovanju iz pojedinih IT područja. Svakako vrijedi istaknuti i „demo firmu”, pokaznu tvrtku u kojoj značajniji izlagači primjenjuju svoja rješenja, a tamošnji konzultanti pokazuju kako ta rješenja primijeniti u praksi. Za očekivati je da će ovi dobro prihvaćeni sadržaji s dosadašnjih sajmova zaživjeti i u novom okruženju.

Systems 2009

Ciljana skupina posjetitelja ovog sajma i dalje ostaju poslovni ljudi budući da sâm sajam „discuss & discover” neće napraviti veći odmak od Systemsa u smislu da je to prvenstveno Business-to-Business (B2B) događaj. Tematski, Systems je iz godine u godinu nadograđivan novim pristupima i rješenjima te je već ranije, iz klasičnog info-sajma, postao svjetsko B2B sastajalište, prihvaćajući najnovije tržišne trendove, otvarajući tržišta u nastajanju, ugrađujući ih u svoju strukturu, istražujući ih i o njima raspravljajući na svojim forumima. Međutim, kako nas naše radno i privatno vrijeme sve više usmjeruje u jednu cjelinu upravo zahvaljujući informatičkim tehnologijama, „discuss & discover” nastojat će približiti i one tehnologije koje imaju najveći utjecaj na naš svakodnevni život izvan radnog okruženja. Kao rezultat, posjetitelji ovog sajma trebali bi biti i proizvođači potrošačke tehnologije, predstavnici prodajnih kanala i stručnjaci, ali ne i sami potrošači.

Prema željama organizatora, „discuss & discover” bi trebao postati mjesto okupljanja izvršnih direktora (CEO) i rukovoditelja informatičkih odjela (CIO), stručnjaka iz svjetskih i velikih kompanija, srednje-velikih poduzeća, ali i malih inovativnih tvrtki, lokalnih skupina i snadbjevača. Već u okviru dosadašnjeg sajma tradicionalno se je nalazio matchmaking prostor (za biranje partnera). Pomoću njega svaka je tvrtka mogla ciljano doći do druge tvrtke u određenom području IT industrije, uspostaviti početni kontakt i jednostavno organizirati sastanak. Tako je pojednostavljen postupak komunikacije između tvrtki, čime se neizravno poboljšava razmjena iskustva i mišljenja te svih potrebnih obavijesti.

Očekuje se da će i sajam „discuss & discover” nastaviti s dobrom praksom svog prethodnika koji stavlja naglasak na posjetitelje iz malih i srednjih poduzeća na širokom gospodarskom prostoru koji obuhvaća južnu Njemačku, Švicarsku, Austriju, nove članice EU i zemlje kandidate za EU, među kojima je i Hrvatska. Zemljopisno, u okviru poludnevne ili jednodnevne vožnje automobilom, nalazi se tržište s više od sto milijuna korisnika. Posljednjih godina sajam se reklamirao kao „most između Istoka i Zapada”. Najbolje to govori podatak da su među izlagačima bile redovito prisutne tvrtke iz gotovo tridesetak zemalja: ni tvrtke iz tranzicijskih zemalja nisu tu bile izuzetak.
Usprkos nekoliko pokušaja, tvrtke iz Hrvatske zaobilazile su ovaj događaj, barem u svojstvu izlagača. Redovito pojavljivanje svih ostalih država iz okruženja, uključujući i zemlje nečlanice Europske unije (Srbije i Makedonije) ukazuje na važnost preispitivanja ove odluke.

U svakom slučaju, pripreme za ovakav sajam trebaju biti pravovremene i temeljite kako bi se osigurao željeni rezultat. Business-to-business izložba ne događa se automatski. Ona zahtijeva složene pripreme i usku povezanost promidžbenih aktivnosti. Ne postoji alternativa ovakvom sajmu kada se trebaju ostvariti konkretne poslovne aktivnosti i drugi relevantni poslovni čimbenici. Nema sumnje da bi i hrvatske tvrtke više vremena trebale posvetiti pripremi sajma, od vizualnog identiteta do pripreme promidžbenog materijala na jeziku domaćina.


Tomislav Žganec