Microsoft

Izaberi budućnost

Venesa Schütz, direktorica Microsofta Hrvatska, govori za čitatelje InfoTrenda o tome kako je došlo vrijeme za uvođenje nekih koncepcijskih promjena kako bi Micros bio još bolji...
InfoTrend: WinDays se ove godine održava u neuobičajenim uvjetima, kada su Vaši korisnici i nacionalno i globalno, pod utjecajem nastupajuće gospodarske krize. Kakvu poruku konferencija namjerava poslati svojim korisnicima i javnosti općenito?
Venesa Schütz: Moto i glavna poruka ovogodišnje konferencije jest – izaberi budućnost. Kroz svoje poslovne aktivnosti, ulaganje u inovaciju te ovogodišnji inovativni koncept Windaysa, za kojeg smatramo kako doista jest prilagođen neuobičajenim uvjetima u kojima se svi nalazimo, želimo prije svega naglasiti važnost osiguranja poslovne budućnosti. WinDaysi su prije devet godina započeli kao uglavnom tehnološka konferencija, no od samih početaka naša je želja bila da sudionicima konferencije prenesemo poruku o konkretnoj vrijednosti ulaganja u informacijske tehnologije. I tržište, kao i mi sami, u međuvremenu je odraslo, a WinDaysi su, nosećim temama važnosti tehnologija i njihove inovativnosti, izrasli u najveću poslovno-tehnološku konferenciju u Hrvatskoj, a i šire. Prezentacije vrijednosti računalne i komunikacijske tehnologije u stvaranju poslovnih prednosti, kako za tvrtke tako i pojedince, jedna su od temeljnih odrednica Windaysa. Konferencija će okupiti i ključne donositelje odluka iz privatnog, javnog i akademskog sektora te državne uprave. Oni će raspravljati o doprinosu inovacije u stvaranju konkretnih vrijednosti tehnologija, stvaranju i korištenju poslovnih prilika na domaćem, europskom i svjetskom tržištu, utjecaju ICT-a na razvoj i poticanje zapošljavanja u zemlji te o tome kako korištenje tehnologije utječe na svakodnevni život.

IT:  Koliko je, u odnosu na prošlu godinu, promijenjen fokus konferencije? Koji su razlozi odabira i osnovne naznake tematskih cjelina?
Schütz: Ove smo godine uveli novi koncept konferencije, uvažavajući prijedloge dosadašnjih sudionika. Nakon što je konferencija izrasla u vodeći tehnološki događaj u zemlji, pa i u regiji, bilo je očito kako je došlo vrijeme za uvođenje nekih koncepcijskih promjena, kako bismo bili još bolji. WinDayse 2009 tako čine tri konferencije – Microsoft WinDays 9 Business, Microsoft WinDays 9 Technology te Microsoft WinDays 9 virtualna konferencija. WinDays 9 Business i WinDays 9 Technology održat će se u tjednu od 20. do 23. travnja u Opatiji, dok će se WinDays 9 Virtual konferencija održavati virtualno – putem interneta –  i to prije, za vrijeme, i poslije ostalih dviju konferencija, te s dodatnim „virtualnim konferencijskim danom” 24. travnja.. Prošle smo godine željeli pokazati funkcionalnost spoja tehnologije i poslovanja. S obzirom na vrijeme u kojem se nalazi gospodarstvo, ove će godine to žarište biti obogaćeno jačim naglaskom na mogućnosti koje pruža ICT tehnologija kako bi se uspješno i učinkovito poslovalo i tijekom razdoblja krize. 

IT:  Koncepcija WinDaysa čini se posebno prilagođena ovom gospodarskom trenutku. Je li terminska podjela tema, uz ostalo, usmjerena na uštedu vremena (i troškova) učesnika?
Schütz: Novi koncept konferencije zamislili smo tako da svakom sudioniku osiguramo još veću kvalitetu i dodanu vrijednost. Smatramo da je to vrlo bitno u ovom trenutku nestabilnih gospodarskih prilika. Naime, na taj način sudionicima omogućujemo lakšu dostupnost fokusiranim sadržajima i ostvarivanje najkorisnijih kontakata sa skupinama koje dijele iste interese, a sve uz manji trošak novca i vremena. Također, na ovaj će se način sudionicima osigurati veća količina zanimljivih sadržaja te stvoriti bolje prilike kolegama i suradnicima iz poslovnog i tehnološkog svijeta za razmjenu znanja i iskustva.   

IT:  Očekujete li, s obzirom na podjelu sadržaja, veću prisutnost poslovnih i eGovernment učesnika?
Schütz: Vjerujem da novi koncept naše konferencije kao i izbor aktualnih sadržaja može otvoriti mogućnosti za veće i kvalitetnije sudjelovanje sudionika iz svih sektora. S obzirom na vrijeme gospodarskih izazova na svjetskoj ali i na lokalnoj razini, vjerujem da bi bilo korisno prenositi poslovne mogućnosti i prednosti koje pruža korištenje naprednih tehnologija što većem brou sudionika iz svih sektora. Važno je da se u ovakvom trenutku mogućeg smanjivanja ekonomskih aktivnosti ujedine napori države, nadležnih ustanova i poslovnog sektora kako bismo svi zajedno prebrodili krizu. Ovakva vremena traže zajedničku suradnju države, nadležnih ustanova i poslovnog sektora. Općenito gledano, na svim bi planovima trebalo poticati dodatna ulaganja u razvoj i proizvodnju novih proizvoda i usluga, kako klasičnih tako i onih koji se temelje na intelektualnom vlasništvu. Svi zajedno u tome, svojim mehanizmima i autoritetom, možemo i trebamo igrati značajnu ulogu.

   
IT:  Kako će se, po Vašem mišljenju, kriza odraziti na poslovanje Microsofta, u Hrvatskoj i globalno, u toku ove i iduće godine?
Schütz: Ekonomska kriza je jedna od najčešćih tema o kojima se priča u poslovnoj zajednici. Nažalost ne znamo u kojem će ona smjeru krenuti i kako i kada će završiti na globalnoj razini. Kako je i Microsoft dio cjelokupne poslovne zajednice, moguće je očekivati određene posljedice krize i na lokalnom tržištu. Nadamo se da će se u nadolazećem razdoblju situacija stabilizirati, no, činjenica je kako će tvrtkama ubuduće trebati još bolje vještine, snalažljivost i učinkovitost za uspješno poslovanje na sve konkurentnijem i očito sve nestabilnijem svjetskom tržištu. Stoga ćemo se mi kao tvrtka usredotočiti na one stvari koje možemo kontrolirati i kojima se možemo boriti protiv negativnih posljedica ove krize. Microsoft  je kompanija koja svojim proizvodima i uslugama stvara novu vrijednost te svojim partnerima i klijentima pruža tehnološka rješenja koja im pomažu da posluju produktivnije i učinkovitije. Osiguravanje „poslovne vitalnosti” kroz ulaganja u nova rješenja prioritet je svakog poslovnog subjekta, posebno u vrijeme krize. Stoga Microsoft, bez obzira na ekonomsku krizu, i dalje nastavlja s planiranim poslovnim aktivnostima i ulaganjima u brojna područja te nastoji pridonijeti ukupnoj poslovnoj vitalnosti industrije, prvenstveno putem novih inovacijskih centara, pružanjem podrške te promocijom izobrazbe i inovacija. Stoga očekujemo uspješan nastavak naših poslovnih planova i ispunjavanje naših dugoročnih prioriteta. A to prvenstveno znači da ćemo i dalje poticati inovaciju, osiguravati još bolju zaštitu intelektualnog vlasništva, osiguravati sve naše suvremene tehnologije i alate našim partnerima i korisnicima te da ćemo i dalje raditi na razvoju naše partnerske mreže. Kroz nastavak naših poslovnih aktivnosti i ulaganja želimo još dodatno ojačati naš vodeći položaj na domaćem tržištu. Vjerujem da ćemo biti uspješni kao i dosad. 

IT:  Očekujete li da će ICT biti onaj osnovni čimbenik koji može gospodarstvu pomoći u izlasku iz krize?
Schütz: ICT je upravo jedan od osnovnih čimbenika u toj pomoći. Baš zbog svojeg specifičnog položaja i uloge, informatička i telekomunikacijska industrija je u poziciji da kroz nastavak ulaganja i daljnji razvoj značajno doprinese prevladavanju trenutačne ekonomske nestabilnosti. ICT sektor ima mogućnost da znatno bolje od drugih industrija prebrodi krizno razdoblje i osigura nastavak rasta sebi i svojim korisnicima. Od ICT tehnologije se s punim pravom očekuje da ponudi odgovarajuća rješenja i odgovori na trenutačne i predstojeće izazove. U situaciji ekonomske krize imperativ smanjivanja troškova uz povećavanje učinkovitosti prevladavajući je kriterij uspješnosti pa i opstanka velikog broja poslovnih subjekata. A ICT sektor ima najbolji položaj da u okruženju gospodarske nesigurnosti pokaže kako upravo tehnologija, proizvodi, rješenja i usluge mogu napraviti značajna unapređenja upravo u segmentu smanjivanja troškova i povećanja produktivnosti. Potrebno je neprestano i ustrajno naglašavati prednosti upotrebe informatičkih alata i suvremenih tehnologija kako bi se ostvarile uštede i unaprijedili poslovni rezultati. Također, treba intenzivno raditi na promicanju stvarnih vrijednosti, koristi, prednosti korištenja i ušteda koje se mogu ostvariti na osnovi IT tehnologija i rješenja. Stoga i Microsoft, kao vodeća tehnološka tvrtka u ICT industriji, mora biti lider i u vremenima ekonomskih izazova te mora stalno pokazivati primjerom kako korištenjem ICT tehnologija i dalje pozitivno, uspješno i konkurentno poslovati, bez obzira na trenutačnu krizu. To je najbolji način i najbolja mjera koja se može napraviti da se čim prije izađe iz krize i odmah nastavi poslovati još većom snagom.