Zanemareni životopisi

ŽIVOTOPIS JE GLAVNI ‘ALAT’ kod prijave na natječaj za posao, a većina (48%) ga ažurira samo kada se javlja na oglas. Pokazala je to anketa* portala MojPosao koja je provedena među 300 ispitanika.

Oni uglavnom ističu kako životopis prilagođavaju opisu posla za koji se prijavljuju pa ga zato i ne ažuriraju redovito. “S obzirom na to da imam radno iskustvo u različitim segmentima poslovanja, potrebno je životopis prilagoditi konkretnoj traženoj poziciji”, komentar je jednoga od ispitanika.
 Četvrtina je ispitanika (25%) izjavila kako redovito ažuriraju svoj životopis. “Svako svježe postignuće unosim kronološki u životopis, a k tomu još i preinake za koje se odlučim proučavanjem životopisa sličnoga profila iz inozemstva”.

Da životopis ažurira tu i tamo, kada se sjete, izjavilo je 19% ispitanika. Oni smatraju da podatke u životopisu ne treba stalno mijenjati i da životopis ne treba stalno estetski uređivati, nego prema potrebi. “CV mijenjam prema potrebi, dakle nakon stečenoga određenog radnog iskustva ili završenoga obrazovanja.

Preostalih 8% ispitanika kažu da životopis nikada ne ažuriraju jer nemaju s čime. Oni smatraju da nema potrebe ažurirati životopis jer se poslovi ionako “dobivaju preko veze”.

Martina Lovrić, voditeljica promocije i eksternih komunikacija preporučuje:
Redovito je ažuriranje životopisa aktivnost koja se podrazumijeva i to osobito za aktivne tražitelje posla te pasivne tražitelje koji  imaju životopis u online obliku. Dodavanjem novih vještina i stečenoga znanja dajete do znanja mogućim poslodavcima da radite na sebi. Bez obzira na to jeste li trenutačno zaposleni ili ne, svaki dan naučite nešto novo. Može se dogoditi da je upravo najnovija vještina koju ste stekli ona koja će vam dati prednost pred ostalim kandidatima ili je osobito bitna poslodavcu koji, primjerice, traži zaposlenika pretraživanjem baza specijaliziranih portala.
Prilikom ažuriranja svojega životopisa osobito obratite pozornost na ključne riječi u svezi s vašim zanimanjem i područjem stručnosti jer upravo njih poslodavci koriste kada traže zanimljive kandidate.