Zagreb Connect

Startup atmosfera

Zagreb Connect pokazao je potencijal hrvatskih startupova pred američkim i izraelskim investitorima

Prva startup konferencija Zagreb Connect, održana 12. studenoga 2014. u organizaciji Grada Zagreba, izazvala je veliko zanimanje u Hrvatskoj, ali i regionalnoj startup zajednici. U suradnji s Veleposlanstvom Države Izrael, Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) te Zagrebačkim velesajmom, Grad Zagreb je pokazao početnu spremnost za potporu mladim timovima pri razvijanju proizvoda i usluga za globalno tržište.
Zamjenica gradonačelnika Sandra Švaljek rekla je: - Mislim da radimo nešto pozitivno, nešto što će mladim poduzetnicima dati nadahuće i pokazati im da šira zajednica misli na njih. Nakon godina krize, treba stvarati nove društvene vrijednosti i novu kulturu. Svi imamo ideje o tome kako bi to trebalo izgledati i što je ono što nam treba u Hrvatskoj.
Za startup atmosferu pobrinuo se voditelj konferencije Ivan Šarić, koji je od samog početka pokazao razliku između standardnih poslovnih konferencija i start-up događanja.
Evo kako je Šarić najavio prezentiranje 18 projekata koji su dan ranije prošli mentorski program Bootcamp: Kad krenemo s pitchevima (engleski izraz za predstavljanje startupova) želim čuti gromoglasni pljesak za svakog prezentera koji izađe na pozornicu. Vi ne znate koliko to može pomoći. Ako vam prije prezentacije kažu da nemaju tremu, lažu!
Joško Bobanović, mentor na Bootcampu i partner u venture capital fondu Sofinnova izjavio je: Naša zadaća kroz Bootcamp Zagreb Connecta bila je usmjeriti 18 finalista da se fokusiraju na tržište, ne samo na proizvod te ukazati na mogućnosti koje se nude. Vjerujem kako smo uvelike pomogli pripremiti njihove pitcheve za uspješno predstavljanje pred potencijalnim investitorima.
Iskustva s razvijanjem startup ekosustava i korisne savjete, sa svim okupljenima su podijelili izraelski poduzetnik Tomer Dvir (Soluto) te diplomat Marcel Shaton. Neke od pogleda Hrvatska je već usvojila, što je potvrdio prvi čovjek HAMAG-BICRO-a, Darko Liović, najavivši prvi venture capital fond težak oko 40 milijuna eura. Time bi hrvatska poduzeća trebala dobiti vjetar u leđa, ali tek treba vidjeti upravljačku strukturu fonda, viziju i visinu pojedinačnih investicija. Ako se želi pomoći startupovima u prvoj razvojnoj fazi tada bi se mogla očekivati razina investicija od 250.000 do milijun kuna. Sama najava venture capital fonda ipak upućuje na mogućnost da se želi investirati u poduzeća koja imaju značajniju poslovnu aktivnost i treba im dodatno gorivo za daljnji brži razvoj i ekspanziju.
Većina timova jako je dobro iskoristila petominutne prezentacije, a dobro su se snalazili i s pitanjima ocjenjivačkog žirija koji su činili investitori Jon Soberg, Paulo Andrez i Vladimir Ferdelji, predsjednik Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika. Osim što se u prezentacijama moglo vidjeti koji projekti su prošli poduzetničke inkubatore poput ZIP-a (Zagrebački inkubator poduzetništva) ili akceleratorske programe poput Founder Institutea, vidjela se i raznolikost industrija prema kojima su usmjereni startupovi.
Prvu nagradu od 50.000 kuna osvojio je projekt Mash.me koji omogućuje izradu videa s animiranim 3D likovima uz pokrete lica i tijela koristeći standardnu web-kameru. Darian Škarica, Vedran Škarica i Jerko Škorić tako su, nakon pobjede na Bugovom Idea Knockoutu, potvrdili kvalitetu i na Zagreb Connectu.


Drugo mjesto pripalo je startupu Rentl.io, SAP-u za apartmane, kako ukratko svoj projekt opisuje Marko Mišulić, bivši fond menadžer, koji je dao otkaz u vrlo uspješnoj tvrtki te se upustio u nepoznato. Njegov promišljeni pristup i energija oduševili su i žiri i prisutne, čime je poništio i činjenicu da mu je nastup na Zagreb Connectu bilo prvo javno predstavljanje Rentl.io-ja te je zasluženo dobio 30.000 kuna.
Prema razgovoru s Jonom Sobergom, američkim VC investitorom, startup Visiobike, električni bicikl u koji je integriran pametni telefon s pregršt inovativnih mogućnosti, ima i najviše potencijala za uspjeh na američkom tržištu. Dok je prvi čovjek Visiobikea, Marko Matenda pregovarao u Italiji s potencijalnim partnerima, tvrtku je na Zagrebačkom velesajmu predstavio direktor marketinga Alexander Cartwright. - Visiobike nudi potpuno novo iskustvo. Od mogućnosti zaključavanja i upravljanja biciklom vlastitim pametnim telefonom, do dizajna i korištenja inovativnih materijala kako bi bicikl bio što lakši, a u isto vrijeme neuništiv – objasnio je Cartwright te preuzeo posebnu nagradu Grada Zagreba od 25.000 kuna i godinu dana inkubacije u Tehnološkom parku Zagreb.
Treće mjesto pripalo je TutoTodu, edukativnoj iPad aplikaciji koja potiče kreativno razmišljanje i izražavanje djece od jedne do pet godina starosti.
Bruno Blumenschein