Definicija temeljnih IT znanja

Marijan Frković govori o širenju računalne pismenosti koje je povećalo potrebu za ralikovanjem IT profesionalaca od običnih korisnika. Cilj je zaštititi profesionalce i bolje urediti tržište ICT radne snage sistematizacijom kompetencija.
Za hrvatski napredak od iznimne je važnosti briga o informatičkoj struci i ICT profesionalcima, što uključuje utvrđivanje temeljnih i specijalističkih znanja te obrazovni dio pripreme za certificiranje da se poveća vrijednost informatičkih profesionalaca na tržištu, smanje njihovi nedostaci i bolje uredi tržište ICT radne snage sistematizacijom profesionalnih kompetencija.

Širenje računalne pismenosti u suvremenom društvu nije smanjilo potrebu za specijaliziranim stručnjacima određenih IT područja. Dapače, IT profesionalci moraju se još više razlikovati od običnih korisnika. S druge strane, razlike između stručnjaka za različita IT područja   toliko su se povećale da, primjerice, posao mrežnog administratora gotovo nema  dodirnih točaka s poslom JAVA programera pa ako stručnjaci za različita IT područja nemaju šire znanje dolazi do problema u međusobnoj komunikaciji. Zbog toga je nužno definirati i poticati usvajanje zajedničkog skupa temeljnih znanja potrebnih svim IT stručnjacima.

Procjenjuje se da u Hrvatskoj trenutno nedostaje oko 9000 IT stručnjaka, a svakog dana treba ih sve više. Hrvatska visoka učilišta iz područja informatike godišnje proizvedu oko tisuću novih diplomiranih inženjera što nikako nije dovoljno. Zato je za hrvatsko gospodarstvo prioritet dodatno obrazovanje ili preobrazovanje osoba iz drugih struka u nove informatičke profesionalce.

Nedostatak profesionalnih informatičara bit će u sljedećem razdoblju najveća prepreka primjeni ICT-a u europskim razmjerima. Novi ICT diplomanti ne mogu pokriti potrebe koje
rastu oko tri posto godišnje pa bi se 2020. godine Europa mogla suočiti s nedostatkom od gotovo 900.000 ICT profesionalca. Istodobno, nezaposleno je oko 25 milijuna Europljana drugih struka i to je ono što se naziva digitalnim jazom vještina. Za rješavanje tog problema Europska je komisija s ključnim sudionicima pokrenula  2013. godine veliku koaliciju (Grand Coalition for Digital Jobs)  kako bi tvrtke, obrazovne ustanove i javni sektor zajedno poticali usmjeravanje mladih prema ICT zanimanjima.

Autor: Marijan Frković

Cijeli članak pročitajte u novom izdanju Open InfoTrenda 198.


 
16.4.2015.