ICT diplomacija

U Europskoj uniji rađa se nova verzija jedinstvenog digitalnog tržišta na kojoj će se sljedećih desetak godina temeljiti gospodrastvo Europske unije. Gospodarska diplomacija koju sad uvodimo dio je tog novog digitalnog gospodarstva.
U Europskoj uniji se sve više govori o DSM-u (Digital Single Market), novoj verziji jedinstvenog tržišta na kojem će se sljedećih desetak godina temeljiti EU ekonomije. U neku ruku digitalizacija gospodarske diplomacije, a time i državne uprave bila je potpora DSM-u i njegova neizbježna komponenta. DSM je sljedeći korak razvoja - nakon što je EU izgradila jedinstveno tržište koje jednostavno proširuje pristupanjem novih članica, digitalno tržište je nešto sasvim drugo i zahtijeva od članica i administracije da se pozabave drukčijim
problemima koje već donosi novo doba kroz kulturu, tehnologiju, navike...  Stvaranje novog DSM-a u Europskoj uniji ima za sljedeće godine potencijal od čak 340 milijardi eura što je golem prostor za rast tržišta.

DSM-ove odrednice univerzalne su za sve zemlje članice pa su vrlo bitne i za Hrvatsku - pitanja kojima se bavi Europska komisija odredit će digitalni napredak EU, ali i mogućnost da
preskočimo nametnute barijere te da ubrzamo određene elemente digitalnog društva koji će nam, ako ih pametno iskoristimo, omogućiti bolji rast digitalnih rješenja i usluga. A na tome se temelji veći dio digitalne ekonomije koja nam postaje sve bitnija.

Dakako, osnova DSM-a je ipak tehnologija i zanimljivo je kako ona napokon dobiva svoje prirodno mjesto nove revolucije kao što je to bila industrijska prije stotinjak godina. Povezivanje gospodarske diplomacije s digitalnim tokovima mora se gledati u istom okviru - treba digitalizirati gospodarsku diplomaciju tako da korisnicima omogući direktno povezivanje s njihovim dnevnim aktivnostima, da se iskoriste prednosti modernih tehnologija, ali i da smanji opterećenje diplomata i drugih koji rade na tim zadacima.

Autori: Amera Zulić Vrabec (HUP ICT), Ana Šimundža (MVEP), Ratko Mutavdžić (Projectura.org)

Cijeli članak pročitajte u novom izdanju Open InfoTrenda 198.
10.4.2015.