Proizvodnja startapovaca

Consumer Electronics Show u Las Vegasu uistinu je postao najveća inovacijska scena, opinion maker u svijetu potrošačke elektronike.
Hrvatska je na ovogodišnjem CES-u imala nekoliko predstavnika koji su bili dobro primijećeni, a neki su ostvarili i značajnije poslovne uspjehe na samom sajmu.

Put u Las Vegas najviše se isplatio hrvatsko-slovenskom startupu Bellabeat koji je dobio i svoju prvu veću narudžbu u vrijednosti više od 6,5 milijuna dolara. Osnivači tog startupa su Sando Mur i Urška Sršen, hrvatski matematičar i slovenska umjetnica koji su sredinom 2013. godine na Indiegogu pokrenuli crowdfunding kampanju za proizvod BabyWatch. Osim iznosa od dvanaest tisuća dolara kampanja im je otvorila vrata jednog od najpoznatijih svjetskih inkubatora Y Combinator na kojemu su prošli mentorski program. Ubrzo nakon toga slijedi i promjena imena u Bellabeat. Proizvodi te tvrtke uglavnom ciljaju žensku populaciju, jer je riječ o pametnom nakitu.

I Teddy the Guardian, poznat već u cijelom svijetu hrvatskog je podrijetla. Taj mekani plišani medvjedić zapravo je hardver koji čita vitalne dječje znakove. Iza projekta stoje Josipa Majić i Ana Burica, nekadašnje kolegice s fakulteta, a danas izvršna direktorica i projekt menadžerica. Kako kažu autorice projekta, u dječjim bolnicama medicinske sestre vrlo često plišanim medvjedićima umiruju djecu prije nekog pregleda kao što je mjerenje temperature ili vađenje krvi. Njihova ideja bila je ugraditi u igračku sofisticiranu opremu i kad dijete dodirne medvjedića može se očitavati stanje njegova organizma i prenositi podatke liječniku.

Teddy je prvi put predstavljen na prošlogodišnjem CES-u i već tada je dobio nevjerojatan publicitet. Koliki je interes za tim proizvodom pokazuje i širok popis svjetskih medija koji su objavili tu priču među kojima su Wall Street Journal, Wired, Fox, BBC, Time... Tijekom prošle godine osnovan je i ured ove tvrtke u Londonu, a medvjedić je ugledao i tržište gdje se prodaje za 230 američkih dolara. Ovogodišnji CES djevojke su iskoristile za obnavljanje starih i uspostavu novih kontakata s partnerima. Tvrtka danas zapošljava 16 djelatnika, otvara ured u San Joseu u Silicijskoj dolini i ove godine planira isporučiti 10.000 medvjedića.

Branimir Lambaša

Cijeli članak pročitajte u novom broju Open InfoTrenda 198.
22.5.2015.