Radno mjesto u Intelu

Prof. dr.sc. Darko Gojanović govori o svom iskustvu u velikoj američkoj IT kompaniji te naglašava koliko je potrebno nagrađivati svakog pojedinca prema njegovoj predanosti poslu i stvarnom doprinosu tvrtki.
Sjećam se jednog Intelovog potpredsjednika koji je počeo kao tehničar, nije ni završio fakultet, ali bio je nevjerojatno vrijedan i brzo je napredovao. Pitaosam ga koliko se zalaže, koliki mu je prosječni radni tjedan. Rekao je - sto sati, dok je normalni radni tjedan bio četrdeset sati.

Tamo ne postoji pojam prekovremenog rada, nagrađeni ste priznanjem, stječete ugled, a kao rezultat ugleda dolazi i novac. Dignu ti plaću, eventualno dobiješ neku nagradu. Postoji sustav nagrađivanja, ljude koji su se istaknuli menadžer predlaže za određene nagrade, obrazlaže zašto se netko nagrađuje i što je prikladno.

Svakog tromjesečja odabire se deset do petnaest ljudi koje pozovu na ručak s članovima uprave. U nekom trenutku svi ustanu, jedan od rukovoditelja održi kratak govor i uruči plaketu. Ja sam održao takav govor dva-tri puta, zahvalio se svom suradniku i odao mu priznanje za postignute rezultate. To je praksa velike uređene kompanije, u manjima za to nema ni vremena ni mogućnosti. Prvi važan uvjet za ocjenu zalaganja je mehanizam izvještavanja. Svaki inženjer mora svog rukovoditelja svakog tjedna ili mjesečno obavijestiti što je napravio i što mu je plan za sljedeći tjedan ili mjesec. Na temelju tih izvještaja na kraju poslovne godine menadžer mora ocijeniti rad svakog pojedinca za prethodno
razdoblje i predložiti plaću. Ja sam imao u grupi deset menadžera od kojih je svaki vodio tim od deset do dvanaest ljudi i svakom od njih napisao bih analizu od deset do dvadeset stranica. Kako bi to bilo vjerodostojno, morate proučiti sve izvještaje primljene tijekom godine, usporediti rezultate, pitati ljude spomenute u izvještajima jesu li zadovoljni su radnjom, imaju li kakvih primjedbi.

Kad to sve obradim dajem svoju ocjenu i odredim nagradu ili ne. Nijednog od svojih menadžera nisam otpustio, ali bilo je degradiranja. U tom cijelom razdoblju od gotovo dvadeset godina imao sam problema samo s jednim -  nije bio zadovoljan onime što je dobio, ali kad sam mu objasnio kako sam došao do ocjene, ušutio je.

Sustav nagrađivanja je izuzetno važan. Menadžment  tvrtke u tome je vrlo korektan. Ja sam bio izuzetno korektan prema drugima, a isto tako i drugi
prema meni. No, to vrijedi samo u razdoblju konjunkture, dođe li do krize, stvari se mijenjaju.

Cijeli članak pročitajte u novom izdanju Open InfoTrenda 198.
 
17.4.2015.